۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

اهمیت اعتماد در محیط کار

وقتی صحبت از عملکرد کارکنان در سازمان به میان می‌آید، ایجاد حس اعتماد یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. اعتماد اساس همه روابط و تعاملات را تشکیل داده و در روابط کاری، همانند روابط شخصی اهمیت دارد.

Image result for ‫اعتماد در محیط کار‬‎

شرکتی که قادر به ایجاد حس اعتماد در افراد باشد، بهتر می‌تواند از پس توفان اتفاقات غیرمنتظره و رقابت میان شرکت‌ها برآید.

  • دکتر لیلا فریقی
  • دوشنبه ۲۲ مهر ۹۸

عجایب بارگاه خسرو پرویز !

«باربد» خود نیز از عجائب دستگاه پرویز بود. «سرکس» از خنیاگران دربار که به او حسادت مى کرد در فرصتى مناسب او را کشت.

 

از «هفت گنج» یا عجایب بارگاه خسروپرویز بارها در منابع مختلف نامى به میان آمده است.

 

  • دکتر لیلا فریقی
  • دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸

راز ازدواج موفق و انواع ازدواج همراه با یک گزینۀ اضافی

انواع ازدواج موفق همراه با یک گزینۀ اضافی

می‌خواهم از شما بپرسم که آیا واقعاً به دنبال یک ازدواج موفق می‌گردید؟ پس باید بیخیال تمام آن حرف‌ها و آدم‌هایی بشوید که می‌گویند باید چه کار کنی و چه کار نکنی. البته یادگرفتنِ برخی موضوعات و پیش گرفتن‌شان اصلاً اشکالی ندارد، چرا که به هر حال ارزش خود را در جایگاه خود دارند، اما ممکن است عواملی حتی بنیادی‌تر از این‌ها، برای موفقیت در ازدواج وجود داشته باشند.

راز ازدواج موفق و انواع ازدواج همراه با یک گزینۀ اضافی

  • دکتر لیلا فریقی
  • جمعه ۵ مهر ۹۸

۱۰ نکته‌ی علمی برای تربیت کودک باهوش و موفق

همه والدین دلشان می خواهد نورچشم آن ها به اسم یک بچه باهوش و موفق شناخته شود. یک بچه زرنگ در مدرسه تحصیل موفق و در اجتماع شخصی بی مساله خواهد بود. تربیت یک بچه باهوش و موفق، زمان بزرگ سالی او را هم به عنوان فردی پیشگام ضمانت خواهد کرد. اما چگونه بچه باهوش داشته باشیم؟ پرورش دادن یک بچه زرنگ چقدر آسان است؟ پدر و مادر در راه پرورش اولاد خود چه موانعی را جلو رو دارند و با چه مشکلاتی مواجه خواهند بود؟ یکی از بزرگ ترین سوالات والدین تعداد اثربخشی آن ها در راه رویش و تربیت کودکان است؛ این که اجتماع چقدر از بار این تربیت را به دوش می کشد و مهدکودک یا مدرسه چقدر در پرورش و بلوغ یک بچه عاقل سود بخش است.

  • دکتر لیلا فریقی
  • سه شنبه ۲ مهر ۹۸

5 اصل مهم برای داشتن یک زندگی الهی شاد

 ازآنجایی که خدای متعال رسول اکرم(صلی الله علیه واله و سلم) را به عنوان بهترین و برترین الگویی زیستی و زندگی الهی معرفی می‌فرماید؛ سزاوار است، جویندگان سعادت از این الگوی برتر زندگی به درستی در مسیر کمال و سعادت دنیا و آخرت استفاده نمایند و نیازهای و کاستی های زندگی فردی و اجتماعی خود را با بهره گیری از برترین الگوی زندگی سامان بخشند. در این نوشتار سعی داریم به پنج مورد از مهمترین اصول اخلاقی سیر اجتماعی رسول اکرم (صلی الله علیه واله و سلم)  اشاره کنیم؛ باشد که مورد توجه و استفاده علاقه مندان سیره نبوی قرار گیرد.

5 اصل مهم برای داشتن یک زندگی الهی شاد

  • دکتر لیلا فریقی
  • دوشنبه ۱ مهر ۹۸